Fin Begravning

Blev en fin begravning för mamma igår....ljus och fin tack vare Susanne som är begravningsförrättare...mamma var med i Svenska kyrkan men vi ville inte ha nån präst som stod och mässade eller nån som slår hårt på en orgel och överröstar alla med sina psalmer.....så då valde vi en borgerlig begravning. Susanne vävde in en så fin berättelse om mammas liv i de sånger vi valt....Var jag går i skogar berg och dalar med Christer Sjögren, Strövtåg i hembygden med Mando Diao och Eternal Love med Magnus Carlsson......Efteråt samlades vi i Församlingshemmet för en minnesstund....allt blev så fint och det kändes som att mamma var nöjd med det vi gjort....är så tacksam att hon fick ligga precis där hon ville, i graven bredvid Anette....på våran gård, där huset stod som vi växte upp i....där vi har så många minnen...där jag också vill ligga en dag....tillsammans med mamma och bredvid min syster...Var så fruktansvärt trött igår....somnade på soffan och vaknade 2....vidare till sängen där jag somnade om och sov till 9...var upp på toa och la mig igen och sov till halv fyra....la mig på soffan under täcket och tittade på tv och somnade vid 19 0ch vaknade 20:30....och är fortfarande trött....kanske det var all stress som släppte och jag tog igen all sömn jag förlorat.....jag lät iaf kroppen styra vad jag behövde. Ska åka till den plats jag allid åkt till när behövt kraft att gå vidare...ska göra det i morgon....det har tagit emot av en anledning alltför länge....nu ska den rädslan övervinnas....har kvar alldeles för många rädslor men får ta dom en och en i taget.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0