Allt ska bli perfekt

Dagar och nätter går....tack vare att jag jobbar så mycket....nu har vi lämnat tillbaka nycklarna och den biten är avklarad....känns som att det är alldeles för många helgdagar och jobbnätter för att jag ska hinna med allt jag måste. Igår var begravningsförättaren Susanne här och vi berättade om mammas liv för henne....ja med det livet och den mamma hon var så blir det ingen tung begravning....så många dråpliga historier om henne....min knasiga mamma.....somnade två gånger på soffan igår...somnade halv ett och vaknade fem....somnade om vid halv sex och sov till halv två...somnade igen vid fem på soffan.....totalt klappslut. Men nu vet jag ju inte hur natten ser ut, kan bli en vakennatt men jag låter kroppen bestämma när jag behöver sova. 
Är nöjd med det som bestämts vid begravningen....först Var jag går i skogar berg och dalar med Christer Sjögren sen Strövtåg i hembygden md Mando Diao och sen Eternal love med Magnus Carlsson...och Erik har förstorat ett så fint kort att ställa på kistan.....mina älskade ungar som ställer upp och gör allt för att deras mormor ska få den fina perfekta begravning hon kan få....Igår var dom med och berättade sina minnen om mormor när Susanne var här...är så glad och tacksam för min stora härliga familj....vad hade jag gjort utan dom.
Kusin Ilva ringde i kväll och vi bestämde att i sommar ska vi gå över Ställdalen till Abborrtjärn...ser fram emot det och det ska bli så roligt att göra den vandringen med mina fina kusiner...så tacksam att ha dom också då jag inte längre har någon annan att dela mina minnen med......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0