Telefon i natten

Det där med att somna är det lite si och så med, men när jag väl somnar så kan nog en bomb slå ner utan att jag vaknar....så därför fick jag panik i morse då jag kollade telefonen och jag hade ett missat samtal 04:10....inget uppringnings-ID stod det och det brukar vara från sjukvården. Åkte ner till mamma men där var det lugnt, ingen hade ringt därifrån iaf...blev så lättad, sånt där är så otäckt men det kan ju vara så att nån ringt fel och det bara gått fram en signal och det var därför jag inte hörde nåt. Hade ett bra samtal med mamma idag då jag fick henne att förstå att det är bara i hennes fantasi allt det dumma finns.....jag pratade lite om demens och att det kan vara ett förtecken på det, men att eftersom hon annars är klar och redig så har jag svårt att tro det. Hon blev mest ledsen att personalen hade hållt med henne och fått henne att tro att det hon säger är sant....precis det jag inte vill att dom ska göra då det bara förstärker hennes hjärnspöken men tyvärr finns det alltför många som inte förstår eller är professionella i sitt sitt jobb. Man måste se skillnad på en dement person och vad den säger och upplever och en som har hjärnspöken.....känner mig som en jävla satmara varje gång jag är hos mamma och behöver skriva lappar eller påtala det mest självklara saker.....vad är det som är så svårt att förstå? I hemtjänsten kommer man som gäst i brukarens hem och man flyttar inte på saker eller ställer saker överallt.....det finns en respekt för individen som tydligen inte alla har förstått....blir bara så jävla trött.
Hade tänk att städa och röja lite idag men luften gick ur mig och jag blev liggande på soffan och kämpade med ångesten som är som en stor klump i magen och jag vet inte hur jag ska hantera det.....låg och kollade på hockeyn och mitt älskade Leksand gav mig iaf en liten stund av glädje......får ta tillvara dom små stunder som finns.....dom och mina älskade ungar som gör att jag orkar ett tag till....utan dom är jag ingenting...utan dom och han....den finaste.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0