klump i magen

Vaknade med en klump i magen...en sån där jag hade under min uppväxt då jag inte dög för mamma eller att jag var rädd att pappa skulle vara full....en sån där klump inget barn i världen skulle behöva ha och ingen vuxen heller. Gick in i duschen och gjorde mig klar och åkte ner till mamma...hon sov och jag väckte henne och allt var som vanligt och klumpen släppte. Tvättade håret på henne och fönade det torrt innan vi gick till frissan och hon blev klippt. Hon var helt klar och redig hela tiden och även när vi kom hem...tvättade en maskin,bäddade rent i sängen,handlade och var till apoteket....fikade med henne och sen kom det....strax innan jag skulle gå......det där om att hon skulle flytta, att dom gjort iordning en lägenhet åt henne på kyrkvägen......att Stefan också skulle flytta dit i lägenheten bredvid henne....nåt om spel...att vi spelade tillsammans och hade vunnit....spelet är i källaren....jag ville inte säga emot henne för då får jag bara höra att jag ljuger så jag väntade tills en personal kom och hon fick ta över men jag sa att håll inte med för det bara förstärker hennes betende....så det sista jag hörde innan jag jag gick var hur hon for ut mot personalen....hur den stackaren fick ta det jag brukar få ta...det gör så inihelvete ont när hon blir sån men jag har inga verktyg att ta bort den smärtan....jag får helt enkelt ta vara på varje dag och varje timme det är bra, jag kan inte göra mer...tårarna får min kudde ta....den finaste kudden jag har....den som vet allt.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0