Hjärnspöken

Nu har jag gjort mina tre jobbnätter och det var sista gången jag jobbade helg....ja inte sista så men sista som fast anställd. Tack och lov för det för fy tusan vad trött jag har varit....sovit till tio i sju varje kväll och fått panik att hinna in i duschen och försöka få i mig nån mat....men var fortfarande lika trött....känner igen symtomen....väggjäveln kommer närmare och närmare men jag måste stå ut fem nätter till.....det ska gå, med vilja och envishet ska det gå. Sen får jag ta allt i min egen takt och det kommer att bli bra. Var ner till mamma idag, handlade åt henne och tog fram kläder, rullstol och pengar till läkarbesöket i morgon..... känner mig så jävla maktlös när hon sätter igång och pratar om advokater, överklagen och annat skit som jag inte ens fattar vad hon menar....så bra att det är över nu och ni fått rätt säger hon när jag kommer idag.....vad är över? vad har vi fått rätt?....jag försöker ignorera det hon säger och berättar vad jag handlat och kokar kaffe....men sen fortsätter det. Stefan är sjuk...har prostatacancer, har fått permobil men ska få färdtjänst precis som hon ska få.....Stefan bygger nytt hus, hon ska få en ny lägenhet på kyrkvägen 8....fastighetsbolaget ska bara renovera den, Jeppes son Emil är död....jag har varit i Frostviken och gift mig och tagit hennes pengar till det.......ja det är bara en del av allt hon säger och när jag säger till henne att det är bara hjärnspöken så säger hon att det stämmer till en viss del men att jag inte vet allt. Hon vill att jag ska ringa moster och berätta hur det är, men hur ska jag kunna göra det....hon är helt klar och redig annars och vet precis allt så det är ingen demens....så jäkla sjukt och tar psykiskt mer än jag kunnat tro.....jag bara gråter när jag är ensam hemma och vet inte vad jag ska göra.....älskade mamma vad är det som händer......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0