Frustrerad

Var ner till mamma igår och det gjorde mig både ledsen och frustrerad....försökte avleda henne flera gånger men hon återkom hela tiden till hjärnspökena. Det blir så jobbigt att sitta och lyssna på det hon säger och så frustrerande att inte kunna få henne att sluta även om hon säger att hon förstår att det bara är i hennes huvud så går det inte att stoppa. Trodde aldrig att man kunde uppleva nåt så jävligt med ens mamma....alzheimer eller nån annan demenssjukdom hade jag iaf kunnat förstå och förlika mig med ....men det här....det går bara inte.....inte med en person som är så klar och redig annars. Moster skrev på messenger idag att det var jobbigt för henne också att inte kunna ha dom telefonsamtal dom haft varje lördag...nu vet jag inte vad hon säger till moster men jag ska åka upp till Ludvika nån dag och höra med henne och kanske prata med mina kusiner som är utbildade i vården också om dom varit med om nåt liknande....jag har det iaf inte under alla mina år i vården.
Inte fått nåt vettigt gjort alls idag....bara tårar och sängen,,,,men nu sätter jag på mig masken och åker till Storå och gör en natt....ingen ska se hur jag mår.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0