barnvakt

Var med mamma på fotvård igår och sen hade jag tänkt städa men det blev en tantvila på soffan istället.....jag gör som kroppen vill, det har jag lärt mig. Jag vill inte ramla ner i det där djupa hålet igen, det där som det tog alltför lång tid att kravla sig upp ifrån igen....räcker så bra med det där svarta hålet jag trillar ner i titt som tätt och så fort jag kommit över kanten så får jag en spark så jag ramlar handlöst ner igen....men det hålet är en del av mitt liv och det kan jag leva med. 
Hade tid för mammografi idag och åkte i god tid för det där med parkeringar på usö kan ju vara lite knepigt, men jag hittade en parkering direkt och var på mammografin redan före halv två och jag hade tid kl två....men redan tjugo i två var jag klar efter att tuttarna klämts ihop både framifrån och från sidan....såna gånger man önskar att dom hade varit mindre.....men jag belönade mig med kaffe och en räkmacka  efteråt så det var ok.
Åkte till Löa och var barnvakt då Lisa och Rickard skulle till byn på en träff som heter abc...det står för alla barn i centrum och är nog så viktig. Lilla Penny hade feber och var lite tussig, hennes storebror har haft samma sak med feber och höstblåsor men han är frisk nu.....lillskruttan var högt och lågt medans John var lugnet själv....lite konstigt för det brukar vara tvärtom....kanske han inte är helt ok än iaf. Ingen av ungarna ville äta när det var dags för kvällsmat så det ställdes in i kylslåpet så får det värmas när dom är hungriga....inga barn ska tvingas att äta för att vuxna anser att det är dags att göra det....barn äter när dom är hungriga,att det är bra med fasta mattider är inte fel men det får komma när dom är större. 
Såg han den finaste i kväll.....eller inte han men bilen....det är gott nog....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0