Att vara fri men ändå inte

Gjort mina sista nätter nu....nu är jag fri att göra vad jag vill. Ja så kanske det hade kunnat se ut, men riktigt så är det inte. Har iaf haft en underbar helg med bad i Ludvika och barnbarn som sovit över. Dom som ger mig styrka att gå vidare.....mina tre flickor och Charlie, Älva och Penny var till mamma idag och firade hennes namnsdag som även är min, Linas, Charlies och Pennys namnsdag. Ja den är även Tovalis, Alicias och Lovisas namnsdag....men den här dagen gav mig bara ytterligare ont i magen....från början var mamma som vanligt och jag hjälpte henne ut i köket men efter att vi fikat och vi satt och pratade så satt hon och somnade på stolen så jag frågade henne om hon ville gå och lägga sig, men det ville hon absolut inte och jag såg att hon försvann in i en annan värld.....när tjejerna skulle åka hem så började hon.....offerkoftan kom på....den jag känner igen från min uppväxt och som jag hatar......men det är bara att nu så eskalerar den och blir inte bara en offerkofta utan en sanning som inte finns......jag gör inget för henne. jag har varit sjuk men ljuger om att jag inte är det, Stefan ska flytta till en lägenhet och har cancer, lilla Emil i Borlänge är död, jag sitter bara i en källare och spelar dag som som natt, hon ska flytta till en lägenhet på kyrkvägen och jag hindrar henne...ja det är bara en liten del av allt jag får höra....och jag är världens sämsta för jag gör inget för henne och är aldrig där så hon får sitta ensam...jag kände hur tårarna bara trängde sig fram och till slut sa jag inget mer utan väntade tills en personal kom och pratade med henne och hon bekräftade att dom upplever samma sak.....i bilen bröt jag ihop och tårarna bara rann......min mamma finns inte längre och det gör så jävla ont.....så jävla ont för att kroppsligt finns hon, men inte mentalt....i morgon har jag beställt klippning åt henne och jag hoppas att hon har en bättre dag.....ibland känns det som att det vore bättre att inte finnas i den här jävla skitvärlden.....men så egoistisk kan jag inte vara....det skulle vara att göra för många illa och det vill jag inte......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0