Solgården

Var ner till Solgården igår och lämnade mammas kläder, mediciner och hygienartiklar....ja och så rullatorn förstås. Erik hjälpte mig då jag inte fick in rullatorn i min lilla skruttbil.Trodde hon skulle vara där men det visade sig att hon inte alls skulle åka från Linde efter lunch som det var sagt utan kl 15:50.  Var det mest oproffessionella mottagandet jag varit med om....ingen info om något överhuvudtaget och det kändes mest som att dom ville att vi skulle bara försvinna. När jag bad om att få se rummet mamma skulle vara i så visade det sig att det fanns inget rum....det var en träningslokal där dom skyfflat in en säng ett bord och en stol och ställt dit en skärm. Bakom skärmen stod en massa rullstolar, rullatorer och annat skit.När jag påpekade det olämliga i det när det handlade om en blind människa som just nu är i ett förvirrat tillstånd så stod hon som ett jävla frågetecken. Jag kunde inte stanna och vänta in mamma så det var bara att åka hem med tårar som aldrig ville sluta rinna....fy fan det här är helvetet på jorden.....min räddning var att jag fick åka till Storå och jobba så jag inte var ensam hemma....ensam med tankarna som snurrar i huvudet och tar mig 30 år tillbaka i tiden......Var ner till Solgården idag när jag vaknat och där låg hon, min lilla mamma...låg ovanpå en bäddad säng och det är väl som det ska men det enda hon hade över sig var ett påslakan....om dom hade tagit sig tid att höra hur mamma vill ha det så hde jag kunnat upplysa om att hon fryser jämt och att hon brukar ha en ullfilt och en annan filt på sig när hon vilar. När jag frågade om hon hade larm på sig så kollade en personal och såklart hade hon inte det....men det skulle hon se till att hon fick....men det återstår att se i morgon. En lapp om att risperidon skulle hämtas ut låg där också.....hur jävla svårt är det att ringa och säga det istället för att jag ska åka ner dit och vända och tillbaka igen. Nej fy fan i morgon ska jag ringa socialchefen för så här får det fan inte gå till.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0