När inte orken räcker till

Ibland räcker inte orken till att skriva trots att jag vet att det är min ventil för att orka vidare....var ner till mamma på tisdagen och handlade åt henne. Så glad och positiv var ett tag sen hon var...är det för att Trajentan är borta? Var en stund hos henne och fikade innan jag for hem och sov en stund innan nattjobb. Hade ju skjutsat Lina till psykologen i Nora på fm. Sov 4 timmar på onsdagen då jag skulle vara barnvakt till John och Penny då deras föräldrar gick utbildning 16:30 till 19:00....älskade ungar så mycket energi och kärlek ni ger. Vaknade nio på torsdagen och såg att jag blivit bokad på timecare för natt på torsdag och fredag.....så roliga nätter med dom bästa kollegor man kan ha ....idag var jag ner till mamma och humörsvängningarna har jag inte märkt av se hon slutade med Trajenta....det var dom som gjorde mig så ledsen, att min mamma helt plötsligt kunde vara så elak....hennes hallucinationer och synvillor kan jag ta men inte att hon är elak.....så idag var en bra dag....är bara så jäkla trött....E på Gullvivan ringde när jag var hos mamma och frågade om jag kunde jobba i natt också....men jag kände att nu måste jag säga nej hur svårt det än är.....måste kanske prioritera mig själv nån gång....trött och sliten men ändå glad för mina fina kollegor.....mina underbara barn och barnbarn och kärleken till den finaste....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0