byn som gud glömde

Mitt älskade lilla lyckopiller sov över här i natt och då betyder det att jag får ställa klockan på sju så hon kommer iväg till skolan. Blir ju lite si och så med sömnen då hon har en förmåga att ta upp mer än halva sängen....en armbåge här och en spark där får man stå ut med och det gör jag så gärna. Lilla älskade unge vad jag älskar dig och det vet du....det band vi har är för alltid och för evigt. Efter frukosten så frågade hon om hon fick gå till skolan med grannflickorna....såklart hon fick det men skitungen var för feg att ringa på dörren och fråga själv så det var en halvklädd mormor med håret på ända som fixade det åt henne....lilla gumman så stolt och glad hon var när hon gick iväg med tvillingarna.Hoppade in i duschen och sen ringde Maggan och jag drog till Linde för att hämta henne....en hel del affärer hann vi med innan vi for hemåt igen.....in med kassar och en snabbis på toa annars hade jag nog kissat på mig....sen upp till skolan och hämtade Lina och Charlie och så dom små tvillingarna också. Charlie ville leka med Nora så Lina stannade hos mig då jag for ner till Treskillingen för att träffa Anne som är ssk. Jag visade henne det lillasyster Elin tagit fram på google om trajenta och hon kopierade det. Först tänkte hon vänta till måndag med att prata med läkare och sätta ut medicinen hos mamma, men då sa jag att det ska bort idag och hon ringde läkaren som tog bort den direkt....jag känner att jag kan lita på Anne, det är nåt jag aldrig tidigare gjort med dom ssk som finns där....ja såklart Catarina men hon jobbar ju natt. Flamsmajorna som springer runt och bara fjantar sig ger jag inte ett skit för....det är ingen jävla skönhetstävling eller att bara flamsa runt utan att egentligen kunna ett skit som är förtroendegivande.....det är genomskådat på en gång.
Skjutsade hem Lina Charlie och Nora som ska sova över ....första gången Nora sover över hos nån men det ska nog gå bra hon är en kavat liten tjej. Fick två medelande på messenger....ett från familjen från Kosovo och ett från familjen från Syrien.....familjen från Syrien var hos familjen från Kosovo i Uppsala. Sen ringde lilla Albesa och vi pratade en lång stund. jag saknar verkligen båda familjerna här....nu är det bara som att det hyrs ut till familjer där soc betalar eller till missbrukare.....ja så ser det ut idag...mitt liv i byn som gud glömde......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0