Att Sticka

Drömde så konstiga drömmar i natt...var kommer allt ifrån när man drömmer sånt som inte ens existerar i verkligheten. En solig och fin dag och efter lite youghurt och en dusch så kände jag mig redo för dagen.Problemet var bara den överskottsenergi jag hade och gav mig ingen ro att varken titta på nån film eller läsa nån bok....så jag åkte till ica och köpte smör,jäst,vaniljsocker,mjölk och mjöl och satte en bulldeg. Så jäkla avkopplande att baka ....men det är bara en liten detalj jag inte tänkte på...det är ingen plats i min frys. Jag hade ändå tänkt att han den finaste skulle få ett par påsar men jag fick tänka ett varv till och då var det mina yngsta döttrar, dom som också finns där när jag faller och behöver dom, dom fick också mammas vaniljbullar......jag är så tacksam att jag har dom i mitt liv och han den finaste som lyssnar när jag behöver nån att prata med.....han som ger mig styrka när allt känns åt helvete och jag inte orkar mer....då får han mig att orka en stund till....älskar dig för det. 
Försökte sticka ett par små raggsockor i kväll, bara för att ha nåt för händer....men det gick helt åt pipsvängen....att hantera fem stickor på en gång blev mig övermäktigt och det blev skit av alltihop....men skam den som ger sig, jag har gjort det förut men bara glömt hur man gör så jag ger inte upp....så många tröjor med olika mönster och västar och annat jag gjort när barnen var små så var det väl själva den om jag inte skulle klara att sticka ett par raggsockor till penny penntroll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0