Ångest

Jobbat två nätter med dom härligaste kollegor.....Första natten på Gullvivan med David och andra natten på Violen.....Tack vare dom fina kollegor jag har så kan jag glömma livet här hemma en stund...vaknade idag med en obehagskänsla och det var för att jag visste att jag var tvungen att åka ner till mamma....det som var roligt förut ger mig nu bara ångest. Är så frustrerande att jag inte vet hur jag ska bemöta henne ....jag som jobbat i så många år i vården och med äldre....känner mig så totalt misslyckad....tog mig två timmar att få henne att bli som vanligt igen. Den mamman jag har haft dom senaste åren har gått tillbaka till den mamma vi hade som barn....den som satte sig sjäv framför oss barn....nu kommer allt tillbaka för henne....den mamma som jag trots allt älskar hur det än har varit och hur det än fortsätter att bli.....hade jag inte haft mina älskade ungar, min fina moster och kusinerna som är som mina systrar så vet jag inte hur det skulle bli.....trots att jag jobbat så många år i vården och med äldre så kom det här som en käftsmäll....jag har aldrig varit med om nåt liknande nån gång...jag tar en dag i taget och orkar jag inte så är det så.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0