Akuten i 51/2 timme

Skickade iväg mitt lilla lyckopiller till skolan med grannarnas tvillingar och satt en stund framför tv:n....då ringer ssk från treskillingen och säger att mamma hade varit ut i trapphuset i natt och att hon pratat med läkaren som gick ronden och dom försökt få mamma att gå med på att åka till akuten....dom hotade med polishämtning och psykakuten så jag hoppade in i duschen och åkte ner till mamma som sov gott....satte mig i vardagsrummet och när hon vaknade så ringde jag ssk och gick in till mamma som utan problem gick in i badrummet och gjorde sig i ordning,När jag sa att vi skulle åka till Linde och träffa en läkare var det inga problem. Hon klädde sig och jag tog blodsocker på henne och gav henne insulin innan en personal kom upp och gav henne medicinen hon inte tagit på morgonen  sen väntade vi på sjuktransporten som kom 15:00...jag tog min egen bil då jag vet att om jag åker med henne och hon blir inlagd så får jag ta mig hem bäst jag kan.  Fick träffa en en jättefin ssk som hette Oskar som tog en massa prover och parametrar på henne som var helt ok....sen en läkare som verkligen lyssnade och fattade vad det var, blev skickad upp till röntgen som inte visade nåt onormalt....men som tur var så visade mamma sina hallucinationer och synvillor när både läkare och ssk var där, men trots att läkaren ringde psyköverläkaren så är det inget psykiskt....mamma blev inlagd i natt och jag fick åka därifrån efter fem och en halv timme.....totalt slut både fysiskt och psykiskt och känner mig så jävla förbannad på läkaren och ssk på treskillingen...hur fan tänkte ni där då ni tänkt att ha polishämtning på nån som inte är psysiskt sjuk utan kanske är inne i en demens....psyköveläkaren sa att en sån person flyttar man inte på utan hon mår bäst av att vara hemma....sen får vi väl se till att elimenera faror....hoppas Anne är tillbaka i morgon....den enda ssk som är värd nåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0