Advent

Försöker leva....eller är det kanske överleva...åkte till linde igår och hämtade Lovi på dagis, sen tog vi en fika på Frosths innan vi lekte på lekparken....där och då kände jag för en stund glädje....glädje över att leka med henne och se glädjen i hennes ögon. Avslutade dagen på Enellys med hamburgare där Erik och Troy kom och gjorde oss sällskap. Somnade vid ett och vaknade som vanligt efter ett par timmar.....gick upp och kollade på tv en stund innan jag återvände till sängen och lyssnade på poddar till jag somnade igen. Hade mobilen på väckning halv tio då jag lovat dom två tjejerna som bor granne med mig att ta med dom till Lådan och handla...kan jag hjälpa nån så gör jag det och jag vet hur långt och tungt det är att bära från Lådan....att dom har alkoholproblem gör inte dom till sämre människor än vad jag är....det är alkoholen och när dom är onyktra som jag tycker illa om, inte när dom är nyktra för då är dom som vem som helst och förtjänar respekt precis som alla andra. Kanske för att jag haft så mycket missbruk runt om mig som jag tänker så....vad vet jag.
Satt upp stjärnor och stakar idag och bytt gardiner i köket, jag brukar inte tända dom förrän första advent men nu känner jag att jag behöver allt ljus jag kan få....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0