jobbet

Sov ett par timmar idag och åkte sen ner till mamma och hjälpte henne till frissan. Fikade med henne efteråt och tog fram käder och la pengar i hennes plånbok tills hon ska till ögon i Örebro på fredag, bäddade rent och skrev en nota som Anna kom och hämtade då hon avlastade mig med handlingen idag...är så tacksam för mina underbara ungar som finns där för mormor.
Natten var lugn på Grönboda....alldeles för lugn, men som gav oss tid att prata lite av vad vi känner....hur det känns att ramla ner i det svarta hålet och förstå att man inte är ensam om det....så skönt att höra att nån annan också kämpar, nån som förstår vad man pratar om....hur man kämpar och tar på sig masken till jobbet för att man ser jobbet som en livlina....när man mår bra en stund med kollegor och vårdtagare....när man ger allt man har på jobbet och sen är det som att sticka hål på en ballong och man vill inte gå ur sängen.Nu närmar sig dessutom det datumet jag vill komma förbi så fort som möjligt....det datumet då jag blev halv....vet inte riktigt hur jag ska ta mig förbi det men jag behåller bubblan runt mig så gör det mindre ont......
Fick en inbjudan som jag egentligen vill gå på....men så kommer ångesten, det handlar ju om en massa mat också.....alldeles för mycket och jag är inte säker på hur jag kan hantera det....sen självkänslan....så många människor jag inte känner....kan man säga att man kommer och sen backa om det blir för jobbigt? Det börjar bli alldeles för jobbigt och det enda jag vill är att hitta en liten stuga i skogen där jag får vara själv och bara ha dom jag älskar omkring mig....det här livet är för jobbigt.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0