Glad idag

Vaknade klockan åtta idag, när hände det sist. Kände mig helt utsövd men låg ändå kvar och lyssnade på en podd. Lisa skrev och sa att hon kände sig illamåeende och yr, som svimmningskänla och Rickard samåkte idag till jobbet i Linde så han tog sig inte hem så självklart åkte jag och hämtade han.Han är min favoritsvärson....kanske för att han funnits i mitt liv sen han var 15 år, men även för att han är den han är. Fick i mig lite köttfärssoppa idag innan jag åkte ner till mamma med det jag handlat både på ica och apoteket. Idag var inte en jättebra dag hos henne....ibland är hon snurrig och blandar ihop saker och jag har fruktansvärt dåligt tålamod med just det.....och får dåligt samvete sen. Men sen vet jag att det finns bättre dagar och det är dom jag sätter värde på.
En dag då jag känt mig mer glad och lugn, kanske det vänder nu.....jag vill verkligen det. Har funderat på om jag ska ta bort dom nätter jag gör tre och bara göra två....men då måste jag lägga dom nätterna nån annanstans och kanske schemat blir så mycket sämre med tanke på ledighet och återhämtning......inte lätt att få ihop livspusslet.....
Ska skriva till M i morgon och säga att jag far gärna till Frostviken i sommar.....nu är det vad jag vill och inte vad andra vill som gäller, måste tänka mer på mig själv även om det gör ont....vill bara vara glad och lycklig och känna äkta känslor...... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0