älskar er alla

Igår var en sån dag då jag hade svårt att ta mig ur sängen....men så skrev Lina på chatten och frågade om jag skulle komma ner till henne och ta några små sure drinkar i solen....det fick mig att hoppa in i duschen och göra mig klar så kom Lucas och hämtade mig. En helt underbar dag med drinkar och god mat.....grillat kött, potatisgratäng,grillad hallomi, grönsaker och vitlöksbröd....så längesen jag åt riktig mat, men så underbart gott. Kom hem vid niotiden efter en promenad då jag inte hade bilen med mig och inte var körduglig i vilket fall....Somnade tidigt och vaknade tidigt i morse efter en hel del konstiga drömmar.
Var ner till mamma idag som kom hem i går kväll. Så skönt att ha henne hemma igen....den där jäkla svampen som hotat att gå ner i hjärtat är förhoppningsvis stoppad med penicillin varannan timme dygnet runt och flera sorters ögondroppar åtta gånger/dag. 
11 vuxna och 6 barnbarnsbarn var och grattade henne idag....trångt men kärleksfullt....fattades ett barnbarn och 5 barnbarnsbarn men så blir det ibland....kärleken är inte mindre för det.
Är så tacksam för den kärleksfulla, galna, högljudda familj jag har....den som gör att jag orkar vidare....den och och så han som tillhör min familj....han som ger mig styrka....som vet mer om mig än någon annan.....som lyfter mig när jag ramlar....som finns och är hos mig när jag behöver det....i tanken och i hjärtat....älskar er alla utan er är jag ingen.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0