kaos

Jobbat två nätter och den sista natten var en kaosnatt....kortids ska väl egentligen vara en övergång från lasarettet till att komma hem men just nu är det som ett jäkla demensboende.....alla som bara kunde på nåt sätt höll oss igång...upp och ner i sängarna och jag la säkert tanten fem gånger och hjälpte henne av med kläderna innan jag gav upp och fokuserade på farbrorn som for upp och ner i sängen utan att egentligen kunna stå på sina ben....däremellan hade vi tanten som skulle läggas.....över hundra kilo och benen behövde lindas om....så han mannen som är vaken typ dygnet runt och sover korta stunder i sängen,stolen och soffan.....var lugnt i ett par timmar innan nästa kaos.....och så fortsatte natten. Somnade som en klubbad i morse och vaknade av att jag hörde telefonen trots att jag stängt av ljudet.....hann inte svara men tydligen var det ssk på trskillingen.....som vet att jag jobbar natt men ändå ringer 11:30.....
Sov till kvart i två och hoppade i kläderna borstade tänderna och for till ica och handlade åt mamma....där var det kaos....vikarier som skulle städa och sa att dammsugaren var trasig.....den var inte trasig, det var ett munstycke som skulle vara mellan rör och slang.....dom hade nog aldrig sett en dammsugare förut....så mycket som händer hos mamma just nu så i morgon ringer jag enhetschefen.....det som händer i äldreomsorgen just nu är inte ok...nu måste våra politiker ta ansvar.
Pratade med en av grannarna i kväll...trevliga tjejer, att dom är missbrukare är inte deras identitet....dom är vanliga tjejer som ska bemötas med samma respekt som alla andra och det gör jag också. 
Blir lite rädd och tveksam till det jag gjort......ska han ta det på rätt sätt....att jag bara vill att han ska vara glad....om det så bara är för stunden.....älskar dig mer än du tror skat.....på rätt sätt.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0