Stress och ångest

Totalt slut efter en jobbhelg...kanske lite mer slut än vanligt då jag blev satt att ensam ha ansvar för 13 vårdtagare...hade väl inte varit nåt problem om jag hade varit där förut, men det hade jag inte. Jobbet i sig är väl ingetproblem, men tretton olika personligheter med tretton olika behov och man dessutom inte ens vet vad dom heter kan bli för mycket för den mest vana....men med hjälp av en kollega på en annan avdelning så lyckades jag ro det iland....men som det tog på både kropp och själ....var helt slut när jag åkte hem och då kom tårarna av stressen....är så lite som behövs för att jag ska få ångest för att inte räcka till. Somnade till en poddokumentär om Tomas Qvick....men vaknade efter ett par timmar igen....lyssnade vidare där jag somnat och sov trekvart till och då var klockan två. Panik för jag skulle handla åt mamma och som vanligt måste jag vara där till kl tre.....fikade med henne och tog fram rena kläder till duschen innan jag for till Lindesberg....Erik såg över bilen som ska besiktas i morgon och jag fick en stund med Lovi och Troy.....så underbart och ger mig så mycket kärlek och energi....
Ska försöka ta det lugnt i morgon trots att jag måste åka till Linde igen och bilen ska besiktas....men jag får inse att det är inte så mycket jag kan göra och blir det tvåor så är det inte värre än att dom får åtgärdas...känner att jag tappat mig själv nånstans och att allting kanske har snurrat på f
ör fort....men jag jobbar på det och hoppas att jag en dag kan känna riktig glädje igen och våga tro på kärleken och livet.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0