En fin helg

En superfin helg med mina underbara vänner från Danmark. Papsy som egentligen heter May gick i samma klass som mig på mellanstadiet i Riggards skola för Gunnar Olofsson. En jättefin klass där inte mobbing ens fanns på kartan.....Nu kommer Papsy och hennes man Per hit varje år och sover över hos mig när dom endera är på väg på vinterferie eller på väg hem. Det är dit jag försökt komma iväg varje år....till Köpenhamn alltså....men det har hittills känts för svårt att återvända till Danmark, men jag förstår att det som hänt inte får hindra mig från att återvända till det landet jag älskar....Danmark kommer alltid att finnas i mitt hjärta.
Efter några goda danska öl så gick vi till Akropolis och åt gott....men så kom det....Papsys årliga diskussion om att få köpa tre glas.....lite kul att personalen kommer ihåg henne, men det kanske inte är så vanligt att nån vill köpa glas där.....
Var ner till mamma idag och blev så glad när hon satt upp i sängen och väntade på mig....en helt underbar eftermiddag då jag hade med mig bullar och vi fikade och pratade om allt möjligt. Hon berättar om sitt förhållande till min pappa och jag kan förstå henne  mer och mer......Så glad när vi har såna stunder, när vi kommer varandra nära....nu ska jag bara fokusera på positiva stunder....det är mitt ansvar och trots att jag vet att jag ska möta den mest negativa människa som finns i morgon, och att jag vet att h*n försöker överföra det på mig så ska h*n inte få mig att falla....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0