Sova och jobba

Sova och jobba....och så att andas...det har tagit all min energi den sista tiden. Igår kom mamma hem och jag var till apoteket och hämtade de nya ögondroppar som hon ska ha och penicillin. Kollar hennes dosett och ser att penicillinet är delat på morgonen. Det får inte tas med mjölkprodukter och på morgonen äter hon ju gröt med mjölk, så skickade ner dosetten med en personal så ssk fick dela om och lägga den på lunch. Upptäckte att en sort av ögondroppar som ordinerats inte fanns recept utfärdat på apoteket så idag var det bara att kontakta ssk som fick ringa usö och kolla. Där skyllde dom på att det blivit fel på datorn, men eftersom dom andra recepten fanns så var det bara en dålig bortförklaring varför dom glömt den. Är det så svårt för läkare att dom kan göra fel? Alla kan göra fel vi är inte mer än människor, men att komma med dumma bortförklaringar gör att det bara blir larvigt, tror dom att vi är dumma i huvudet eller?
Så gick mina två lediga dagar och nu väntar en jobbhelg.....håller tummarna att värken håller sig inom rimliga gränser....det är väl bara att kämpa på som vanligt....den fysiska smärtan kan man iaf leva med.
Fick en ny spark i ryggen idag.....men ska inte ta ut nåt i förskott det är nog med skit runt mig ändå och jag tar en dag i taget....det är inte så mycket mer jag kan göra just nu. Man får inte mer bördor än man kan orka med sägs det...men ibland undrar jag.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0