En timme i taget

Igår ringde ssk på Solgården och sa att mamma helt plötsligt blivirt sämre....jag åkte ner och ringde barnen som också kom...hon hade en ansträngd andning och blodsockret var inte ok. Vi satt där till klockan var 21 och en personal som var inringd för att sitta vak kom.....sov till och från under natten då jag inte kunde släppa det  och var hela tiden rädd att jag missat samtal från ssk....vaknade vid halv nio och ssk hade skickat ett sms att allt var lugnt, Duschade och fick besök av svägerskan innan jag for ner till solgården. Där fanns ssk Anna som sa att precis när jag klev innanför dörren så kom första andningsuppehållet. Jag väntade på systersonen med sambo och när klockan närmade sig 15 så kom Anna och strax efter Jeppe och Josse...såg att det här är snart över och messade Lisa att hon och Lina måste skynda sig. Jag sa till mamma att dom skulle komma och fem minuter efter att dom anlänt tog hon sitt sista andetag....jag åkte till Fonus och ordnade med hämtning som blir i morgon förmiddag.....åkte ner med kläder till mamma som jag ville att hon skulle ha på sig och personalen gjorde henne så fin och tände ljus...vi gick tillbaka och satt med mamma i 3 timmar...vilken fin personal och underbar ssk. Mycket att ta till sig just nu och vet inte riktigt i vilken ände jag ska börja....men låter sorgen få ta den den tid det tar....en timme i taget....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0