Är blod tjockare än vatten+

Hade tänkt att åka till Marieberg igår men det gick inte....orken var slut och jag fick göra som kroppen sa och vara hemma. Så det blev en tur dit idag istället...åkte halv nio för att vara där så tidigt som möjligt så det inte var så mycket folk där.....funkade bra. Träffade Lina, Lucas och lilla lyckopillret där vid ettiden och då hade det börjat komma alldeles för mycket folk och jag kände paniken komma så jag åkte hem....tog en sväng till Ludvika iställat där jag känner mig hemma och mer trygg....Är klar med alla julbestyr förutom granjäveln.....har tummen mitt i handen som vanligt och får inte upp ljusen....men det är en värdslig sak och vill granen stå där utan ljus så får den väl göra det. 
Har fått höra från olika håll att folk spekulerar i varför jag stå ensam i mammas annons....ja jag har varit ensam med mamma i snart 3 år...ingen annan har brytt sig....senast han hade kontakt med mamma och oss andra var för över tjugo år sen.....vill han stå med i nån annons så kan han sätta ut en egen.....men såklart kommer han inte att göra det och för mig finns han inte längre.....nån som sviker sin egen mamma kan jag jag inte förmå mig att känna någon som helst samhörighet med....inte alltid blod är tjockare än vatten......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0