sen påsklunch

Vaknade av telefonen i ondags...var psykopaten som ringde. När jag ifrågasatte att hon inte gjort det hon skulle göra så kom lögnerna och bortförklaringarna haglande som vanligt, men den här gången tänkte jag inte lyssna på hur värdelös jag är och lögnerna så jag tryckte helt enkelt bort henne och skickade ett sms precis som hon brukar göra, så det må väl vara ett språk hon förstår.
Kom till jobbet och magsjuka härjade på ena korttidssidan....jag var på violen så den natten var jag aldrig i farosonen, men natten efter...huvva den ena efter den andra spydde och till slut sa ssk att jag som varit minst bland dom sjuka fick ta hand om dom som var friska och mina två kollegor fick ta hand om dom som var magsjuka. Kändes som att jag var var ändå mitt i magsjukan då båda sidor på avd hade sjuka pat. Nu har jag tryckt i mig vitpepparkorn och hoppas att det hjälper. Är ju upp till 48 timmars inkubationstid så än är jag inte säker.
Har skurat köket i kväll så nu går allt i grönt igen....får ta ett rum i taget så blir det nog bra.
I morgon ska vi träffas för den årliga påsklunchen....alla barn med respektive och alla barnbarn....minst två gånger om året försöker vi få till att träffas allihop och jag älskar dom tillfällena....det enda som betyder nåt är dom jag älskar.....mina underbara barn, barnbarnen och den finaste.....sen låter jag allt annat bara passera.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0