Sorg och iskallt

Sov alldeles för länge idag...var som att jag inte ville vakna....tog två propavan igår kväll...dumt men sant. Får ingen ordning på varken sömn eller mattänk just nu....jävla skit när jag vill så mycket men allt bara blir fel.Fryser som en tok när jag bara har 14 grader inne.....ringde ju Trille igår men inget har hänt, ringde han idag och han svamlade nåt om en pump som stannat och han fått igång, men att det var nåt relä som han inte förstod sig på så han skulle ringa en elektriker.....senare på kvällen så skickade han ett sms att han ringt nån som kan fjärrvärme och att han skulle förhoppningsvis komma i morgon.....är så trött på alla motgångar som varit både i år och förra året....orkar fan inte mer....
Idag så försvann också Gunnar ifrån oss.....den underbaraste katt jag någonsin träffat, han var med oss i 17½ år....bodde med mig i 14 år och flyttade sen till Löa då han verkligen ville vara en utekatt och det var bara hans bästa som gällde....min underbara sängkompis som stod och trampade på mitt bröst innan han till slut la sig på mig och somnade....så underbart att somna till hans kurrande och känna värmen från hans kropp...så jäkla svårt att mista ett djur, det gör så jävla ont....ska inte fästa mig mer vid något djur även om jag skulle vilja ha en mjuk gosig misse att krama när jag är ledsen....som förstår och tröstar utan ord......
En glad och positiv nyhet var att mina fina grannar från Kosovo fått ett positivt besked från Migrationsverket så nu kan dom få hit sina tvillingar....jag delar verkligen deras glädje och i morgon åker dom till Uppsala för ännu en operation av lilla Albesa....jag vattnar deras blommor och tar hand om deras post under de tio dagar dom är borta....
Så efter en riktig skitdag så går jag och lägger mig under dubbla täcken och hoppas på att kunna vara utan att frysa och att fingrarana är iskalla när jag skriver i bloggen eller på fb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0