Sigrid

Var fyllechaffis åt Erik igår...trodde att det skulle bli mycket senare än vad det blev, men efter en jobbdag och planeringsmöte så tog det kraften ur även den mest envisa....glad var jag för då kom jag i säng i tid trött som jag var. Vaknade idag av att Lisa skrev och frågade om jag skulle följa med till mamma....jag hade ändå tänkt åka dit så det svarade jag att jag skulle....Anna Tovali och Älva, Erik Jenny och barnen skulle också dit och Anna skulle göra en tårta.....jag åkte ner till mamma och kom samtidigt med Anna och hon hade en tårta som det stod Sigrid på...jag bara tyckte att det var märkligt att hon skrev Sigrid på tårtan......ändå ramlade inte poletten ner....inte förrän vi kom upp till mamma och Anna sa grattis på Sigriddagen....då insåg jag att vi hade namnsdag idag....Mamma, jag,Tovali,Lovisa,Lina,Charlie och Alicia...och så bebisen i Lisas mage som även den ska heta Sigrid.....en härlig mysig dag med mina underbara ungar. Den där stora klumpen i magen, den som gjort så ont....den som kommer med jämna mellanrum för att min självkänsla är åt helvete den försvann igår.....precis som den gör alltid.....när ska jag sluta känna så...förmodligen aldrig....det behövs så lite för att jag ska må så dåligt...förbannade skitliv....jag pratade i kväll på messenger med en av mina vänner...en av de få som vet varför jag hamnar i destruktiva förhållanden, varför jag dras till män som jag vet kommer att såra mig....för att hon varit där själv och lyckats ta sig ur det....jag vet att jag måste vara vaksam, lyssna på min magkänsla.....men ändå tar alla känslor över och jag vet inte varken ut eller in.....jag vet bara att ingen har varit så fin....peppat mig så mycket....lyft mig när jag fallit...funnits där när jag behövt någon...men ändå så ger han mig så ont i magen....så många tvivel på det jag känner....önskar bara att jag hade mer självkänsla, mer självförtroende....men det kommer aldrig att hända....men kärleken kommer alltid att finnas där oavsett vad.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0