Mig äger ingen

Känner hur stressen och pressen att vara alla till lags kommer över mig igen....varför kan jag inte bara få var mig själv, finnas där när jag vill...men det blir inte så det försvann med söstra mi....den som har eller haft en syster som man har stått så nära, som man haft så jäkla roligt tillsammans med...som vet allt om en.....den vet vad jag känner nu....så många roliga fester vi varit på, så många äventyr och helgalna saker vi gjort...även dom där hemmakvällarna med stickning av tröjor och andra saker....bara vara tillsammans.....när vi som vuxna fortfarande smygrökte för mamma men inte för pappa...hur korkade vi ändå var som snabbt släckte cigaretten och sköt askkoppen under soffan när mamma kom.....det måste ju ha varit som ett moln omkring oss, men mamma sa aldrig nåt i dom stunderna....hon var bara så anti mot att tjejer skulle röka, att brorsorna gjorde det var helt ok.
Allt sånt här kommer över mig då och då, att jag inte har någon att dela alla galna minnen med....jo såklart Solveig som jag också har en massa galna minnen med...men inte samma minnen.
När jag miste Anette var det inte bara en syster jag miste, det var min allra bästa vän.
I morgon ska jag ner till mamma och hjälpa henne att rösta, en klok mamma har jag som fattar att det måste till nåt radikalt för att rädda det här landet....en mamma som är precis som min morfar, min stora manliga förebild. den som lärde mig så mycket.....han som lärde mig att ingen äger nån annan , man är fri som människa och därför vägrade han betala skatt varje månad utan gjorde det en gång om året så det blev rätt summa varje år....min underbara morfar....syndikalisten och hela Herrhagens morfar som älskade alla barn och alla barn älskade honom....utan han hade jag inte varit den jag är idag.......
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0