dödstädning

Drömmer dom mest konstiga drömmar men det får jag stå ut med nu, hellre det än mardrömmarna iaf....vaknade vid halv tio och klev upp och drack en mugg kaffe och lyckades få i mig två finn crisp med ost...fortsatte fönsterputsningen men det är inte helt lätt med utsidan då fönsterna går utåt...men men det får vara som det är....det kan jag leva med. Rensar och städar och passar på att kasta en massa skit nu när det ändå står två stora container på gården....nu far det en massa leksaker som bara tar en jäkla massa plats och som ungarna ändå bara drar ut i hela rummet....nu börjar en ny tid....en tid då jag inte bara ska fokusera på barn och barnbarn....den tid jag skulle ha gett mig själv för länge sen.....men som jag aldrig gjorde. Nu ska jag var den som jag trodde var ego men som jag äntligen förstått att så är det inte....efter att ha varit mamma sen unga år och med hemmavarande barn i 36 år så visste jag inget annat....såklart jag kommer att finnas för dom jag älskar men fokus blir inte enbart på dom.....
Ska försöka komma i säng i tid i kväll....inte helt lätt för en nattuggla, men i morgon ska jag fortsätta rensa i mitt liv...dödstädning kallas det visst också....men skitsamma....jag städar för det liv som jag vill leva.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0