smådjur

Vaknar tidigt lyssnar på en podd och somnar om....vilket jävla skitliv....i morgon ska jag fan inte lyssna på nån podd och låta tröttheten ta över.....från i morgon ska jag gå upp direkt när jag vaknar och hoppa in i duschen, dricka kaffe och ta tag i livet....det är ju bara jag som kan förändra det och jag ska göra vad jag kan. Är så jäkla mycket att ordna med innan operationen och även att få det att funka efteråt.....måste först och främst se till att det kommer att funka hos mamma men det hoppas jag att min flickor kan ställa upp på....det är ju bara handling och tvätt som inte personalen gör så det hoppas jag inte blir nåt problem....mediciner tar jag ut åt henne och bäddar rent, tvättar och stryker det som finns innan och handlar det jag kan.Måste fixa lite här hemma också....antar att jag inte tar mig ur min låga dubbelsäng så jag bäddar i gästrummet och sover där efter operationen.....måste hitta en stol med karmar för det ska man tydligen ha efter operationen...och nån sån har jag inte....behöver en massa hjälp då jag inte får köra bil på 6 veckor...det kommer nog att bli det svåraste....att behöva be om hjälp när man är van att klara sig själv...
Idag kom M hit med trattisar....så jäkla snällt av henne då hon vet min fobi för älgflugor och fästingar.....jag undviker allt gräs på sommaren och att gå i skogen på hösten....får jag nåt sånt på mig så skulle jag få panik och hela byn skulle höra det....fjantigt kanske en del tycker men jag är verkligen rädd för alla småkryp....
Pratade med svägerskan i Stockholm i kväll och jag hoppas verkligen att jag är på benen när lillebror ska ha sitt 40 årskalas....det är alldeles för sällan vi ses och det har jag sett fram emot så länge.....
Tänker på han....han som tog mitt hjärta och som fortfarande har det.....hur han har förändrats.....och det skrämmer mig...är det verkligen så eller är det bara min rädsla för män som tycker att det är så....jag vet inte och det spelar ingen roll.....han är min skat.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0