operation

Blev en lång dag på Lasarettet i Lindesberg med att först träffa läkaren som ska operera och att han godkände det.....men han tyckte att vänster knä var ett solklart fall för operation, men att höger inte är det riktigt än....så jag lyssnar på han och är nöjd med det. Sen var det , blodprover, EKG, inskrivningssamtal, träffa narkosläkare och till röntgen igen....var en information om knäoperationer klockan tolv också men den hoppade jag och tittar på videon på datorn istället....det kändes som omöjligt att vara överallt och eftersom jag inte ätit nån frukost heller då det blev lite snoigt på morgonen så valde jag att ta en fika istället. Hade förväntat mig att det skulle ta några veckor eller kanske till och med månader innan det blir operation, men idag ringde en fd kollega som jobbar på ortopeden och erbjöd mig en återbudstid om två veckor....och såklart tog jag den......kan vara lika bra att få det fort gjort så jag slipper gå här med ångest över att sövas.....vet ju har varit dom andra gångerna men som narkosläkaren sa, det är så länge sen så det har ju blivit mycket bättre....får hoppas på det. Skickade en snap till dom jag älskar...känns som att det bara viktigt att dom får veta vilket datum det blir.....alla andra får veta när det är klart....verkligen delade känslor....glad, rädd, orolig och tacksam att det finns hjälp....men det blir nog bra till slut även om vägen tillbaka kommer att vara tuff och hård....men hoppas att det är värt det....
Fb är inte detsamma längre....det kändes tryggt att se förut....men nu när det inte syns så känns det som att fb kvittar.....det som förr kändes nära och gjorde mig glad, känns bara ledsamt och jobbigt...ska iaf gå och lägga mig i tid i kväll också....måste få nån ordning på dygnet och i morgon kommer två av dom jag älskar mest hit....så mysigt att få pussa på en underbar prins....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0