FK igen

Så kom det igen, det där samtalet från dom som har makten...vad kan jag göra? Bara göra som dom säger antar jag. Fy tusan vad jag önskar dom en sån operation som jag gjort....all smärta, all träning och kampen för att det ska bli så bra som möjligt. Det är liksom ingen skönhetsoperation jag gjort, det är en operation efter mycket övervägande och många tankar hit och dit då det inte är att ta för givet att allt ska bli bra.....så mycket som kan gå fel och som min läkare informerat om.....allt för att jag ska tänka efter och vara beredd på ett hårt jobb efter operationen...inget man ska inbilla sig att operationen ska göra av sig själv.
Men nu tycker dom att 8 veckor ska räcka med rehabilitering....8 veckor är vad min läkare har sagt att jag inte ska gå ute utan hjälpmedel....att jag inte ska köra bil( vilket jag gjort)....men fk tycker att det är bråttom med rehabiliteringsplanen och att jag ska börja jobba i mitten av December.....så jag anpassar mig efter det och gör som dom säger även om det inte kommer att fungera...jag får väl göra mitt bästa...precis som alltid.
Känner hur det påverkar livet i övrigt också....mattänket blir skit....lite corn flakes i morse och några kycklingvingar till middagen.....bättre än inget alls men som vanligt efter mitt mående.
Åkte och tankade bilen då jag vill ha full tank när det börjar bli kallare....hamnade bakom den finaste och sommarfåglarna (Danska ordet för fjärilar som jag tycker är mycket finare) fladdrade runt i magen....han tyckte det var kallt och det slog mig att jag aldrig under alla år sett han med en jacka på sig....såklart det är kallt då hjärtat......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0