En grön prick

Lisa och Rickard kom och hämtade mig och så åkte vi upp till kyrkogården....så härligt bara att å komma ut, träffa människor och leva på riktigt...inte bara existera. Träffade kusin Ilva när vi stod hos Anette....blev en del roliga minnen från vår tonårstid när hon och jag brukade sova i lekstugan och smyga ut på nätterna...känns bara lite konstigt att stå där på vår gård och det är kyrkogård nu och att Anette ligger här.....något man aldrig skulle ha tänkt på när vi bodde där.....ett fint ställe att växa upp på med många barn i husen runt omkring och lugnt och tyst....skogen alldeles inpå knutarna och genvägen till Laxtjärn genom skogen dit vi sprang fram och tillbaka och badade....äventyren på skidor över Älgfall till Klacken....hoppbacken i Laxtjärn där Gudmund tog med mig och Reidar och lärde oss backhoppning, ja så många roliga saker och vi lekte tillsammans i alla åldrar.
Somnade gott i går kväll efter att ha varit både på kyrkogården och ica....trodde inte att jag skulle göra det då det där nystanet i magen som jag inte hittar änden på hade snurrat ihop sig ännu mer.....men känslor rår man inte över och jag får helt enkelt strunta i fb så mycket jag kan för hur ska jag förklara nåt som låter helkonstigt men som betyder så mycket.....en liten jävla grön prick som får mig att må så dåligt.....som gjorde mig glad och trygg och som jag ändå inte kan förklara......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0