Asocial

Sov som en klubbad säl i natt och vaknade bara några gånger framåt morgonen då det gjorde ont i knät....kanske var det för att Erik sov här i natt, det känns alltid så tryggt att ha någon här och det är som att jag blir lugn då.
Andra dagen då ronden gick så ville läkaren fortfarande inte skicka hem mig....inte för att det spelade så stor roll, det kändes tryggt att få vara kvar tills allt var ok. En fd kollega som jobbar på inskrivningen på ortopeden kom en stund efter hon slutat jobba....tack vare henne som jag hann bli opererad i sista minuten innan jag inte skulle hinna bli opererad innan jag var utförsäkrad....och så kom Cilla och livade upp stämmningen och så lillasyster Elin med lilla Linnéa....däremellan var det träning och så sov jag resten av tiden.....på söndagen hade det slutat blöda och jag hade mobiliserats precis som jag skulle så då var det dags att åka hem. Anna kom och hämtade mig och sen var det bara att bita ihop och försöka klara sig själv så mycket som möjligt....men utan mina fina flickor hade det aldrig funkat....dom har fått ställa upp på både mig och mormor....handlat och städat utan att jag bett dom om det....mina fina grannar har också varit helt underbara....kommit med både mat och fika, blommor, frukt och choklad har också kommit....och en ring....en helt underbar ring av familjen mittemot....en ring som Albans mamma köpt med sig från Kosovo på order av min lilla bästis....den gjorde mig så glad....Albans mamma och bror har varit här en vecka och Alban fick låna min bil för att hämta dom på Arlanda och skjutsa dom dit en vecka senare....bara synd att jag inte hade ork att komma in till dom fast dom frågade flera gånger....det är väl det sämsta med operationen, att jag är så jäkla trött och att jag blir ännu mer asocial än jag är annars....jag har inte varit utanför dörren på två veckor nu....ska försöka i morgon....saknar någon så det är som en stor knut i magen....men nu måste jag fokusera på att bli bra....eller åtminstone så bra att jag kan köra bil och jobba igen....att bli bra tar upp till ett år....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0