En flashback

Var som omöjligt att vakna i morse...hade mobilen på väckning åtta men stängde av den och somnade om...det var helt medvetet för är det så att kroppen vill sova mer så gör jag det...har jag inget jag måste passa så finns ingen anledning att inte lyssna. Vaknade vid tio och kokade kaffe för en gångs skull....annars är det ju te jag dricker på morgonen, men kan vara bra med lite variation.Åkte ut till sjön och var där hela eftermiddagen...så skönt att bara vara, lämna alla måsten och vara i nuet.....ssk på treskillingen ringde och sa att mamma fått lite nya mediciner som jag åkte ner med på kvällen...tacksam för varje dag jag får med henne...tar inget för givet. I morgon kommer barnen från Vingåker och ska var här till söndag....Wilma ska vara hos Anna, Alicia hos mig och Benjamin en natt hos Gudmor Lina och en natt hos Lisa...på lördag ska vi träffas allihop hos Anna i Storå och fira att Wilma fyllde 12 år igår och Benjamin 5 år idag....kommer att bli en underbar dag men dom jag älskar.....
Fick en lite konstig känsla då han, den som jag provade vuxenkärlek med för första gången skrev att han varit här utanför huset idag...i det här huset som vi som två små femtonåringar trodde att vi var redo för att ta ett stort steg i livet....i det här huset jag bor i nu.... så många år sen men ändå blev minnet så tydligt....så lite vi visste om kärlek och livet....kanske vet jag lika lite nu.....vet bara att där hjärtat är, där får det stanna livet ut....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0