att mista en vän

Händer så dumma saker hela tiden så jag tappar taget om och om igen....försöker att hålla mig över ytan men ramlar ändå....att få höra att en vän plötsligt och utan förvarning gått bort är som att få en stor fet smäll rakt i ansiktet.....nu känns det som att det är alltför många som jag får se via fb att dom inte finns längre....så sjukt....fb ger mig ångest just nu och jag blir bara rädd för vad jag får veta där......kanske jag skulle hålla mig borta från det...men så är det andra saker som gör att jag mår bra också.....jävla skit....kommer att sakna den vännen, glad och rolig....peppade mig att fortsätta skriva och hon gav mig feedback....förstod att det är min terapi....mitt sätt att läka....en underbar vän som nu är borta......
Fick masa mig ur sängen sju i morse för att ringa vc och fick en telefontid åtta....skulle få komma till en läkare tjugo över tio så då satte jag framför tv:n i väntan på det....frös som en tok så hämtade täcket och la mig ner på soffan....vissa lär sig aldrig....somnade såklart och vaknade med ett ryck och kollade klockan....tolv minuter över tio....så jäkla snabbt har jag nog aldrig klätt mig, borstat tänderna och kammat mig förr....10:21 var jag på vc och jag hann inte ens sätta mig innan läkaren kallade in mig....så stressad var det längesen jag var, men jag hann!
Åkte ner till mamma idag och passade på att handla åt henne....det kändes inte bra i magen att låta henne sitta själv på sin födelsedag även om vi firat henne i lördags....så nu kan jag göra nåt annat en tisdag för en gångs skull....mötte även den finaste idag.....hjärtat gjorde en volt....
Hör din röst som säger att jag ska fortsätta skriva....och du sitter i din himmel och läser och fortsätter peppa mig....tack för att du var en sån fin vän och allt fint du sa......vi ses igen...nu får du och Anette och dom andra som gått före leda mig vidare på den ojämna slingriga väg jag vandrar på....jag är trygg med att ni leder mig rätt.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0