Vilse i Örebro

 Usch vilken jäkla natt det var...låg och lyssnade på en podd och somnade...vaknade efter en timme av en mardröm som var så verklig så jag bara låg och lyssnade efter ljud....var helt säker på att jag inte skulle kunna somna igen så jag satte på en ny podd och har inget minne av att jag hört ett enda ord av den....tog tag i det där med torkarbladet som inte funkar på bilen....vet inte vad som hänt men antar att jag någon gång missat att fälla ut dom när det varit kallt och den ena, såklart på förarsidan bara gett upp....så jag drog till Örebro och Biltema....hur fan kan alla jäkla lastbilar pricka att köra om just där det finns en massa vatten....som stänker över hela rutan så man inte ser ett skit...bara att stanna och torka av med ett papper....tog mig ända fram iaf och kom till en djungel av torkarblad....insåg snabbt att jag inte hade en susning om vilket regnummer min bil har så det var bara att gå ut igen och ta reda på det....fixade nya torkarblad på datorn och började resan hem....som blev en katastrof pga att jag valde fel väg....fel motorväg...så det blev att följa den till Marieberg då jag inte vågade svänga av tidigare då jag inte visste hur jag skulle ta ut igen....blev ett par varv i några rondeller innan jag tog mig ut på säker mark igen.....åkte hem till Erik som hjälpte mig att sätta dit dom...eller den ena iaf...den på förarsidan tack och lov....den andra var för lång, men det gjode inget för den var det egentligen inget fel på.
Fick en kallelse till ortopeden idag....äntligen ser jag ett ljus i mörkret.....att få slippa den här smärtan betyder så mycket....att få leva igen, att få livskvalitè ...kunna leka med barnbarnen....kunna gå i en affär utan att det tar stopp innan man hunnit ut...kunna bära mer än två liter mjölk utan att det gör ont.....känna lusten att leva igen....
Leva och älska.....dom som står mitt hjärta nära......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0