Tappad ork

Undrar när den ska komma tillbaka....den där orken, den som jag tappat totalt.....blir totalt klappslut av ingenting....när mitt lilla lyckopiller varit här så kom Lisa och hämtade henne vid tio för att åka till badhuset i Ludvika...och jag tvärsomnade en timme igen....efter en eftermiddag/kväll i Örebro med Lina och Lyckopillret så var jag totalt slut och somnade och sov tio timmar....är det influensan som fortfarande sitter i kroppen eller är det utmattningsdepressionen som gör mig så trött....så är det ju det här att det där datumet närmar sig med stormsteg....det där jag förträngt i snart ett år.....det där som gör alldeles för ont att inse....
Var ner till mamma idag för att hon inte bara ska ligga i sängen hela tiden....men det enda hon pratade om idag var hur hon vill ha det efter att hon är borta.....hon ser mig som sitt enda barn nu och jag kan förstå det, men samtidigt känner jag, hur ska jag klara det utan söstra mi......vi skulle ju vara två....jag vet att jag inte kan ha min mamma kvar för evigt....men jag orkar inte tänka på det nu.....skulle behövt min pappa just nu också....skulle ge mycket för att höra hans Hälleforsmål och lugnande stämma....inte för att han varit den bästa pappa i världen....utan för att han var min pappa och jag behöver han just nu......
Snurrade till det ordentligt när jag var på ica idag och handlade lite åt mamma....när jag kom ner i hissen så upptäckte jag att mina bilnycklar var borta...ja hela jäkla nyckelknippan....upp igen i affären och frågade i kassan, men där var dom inte....tog en runda i affären utan att hitta dom....då jag kände igenom fickorna igen och kände en tyngd längst ner i fodret......såklart hade jag lagt nycklarna i den fickan som fodret är trasigt och så hade dom farit ner....snurrig, okoncentrerad, virrig och trött på mig själv....så kan man summera den händelsen.....inget ovanligt.
Mer ont än vanligt har det varit idag också så på måndag får jag ta tag i telefonsamtalet till ortopeden för som det är nu finns ingen som helst livkvalité......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0