Många ?

Vaknade av mig själv vid nio och gick upp och hoppade in i duschen....en hård surdegsmacka och en mugg te och jag var redo för dagen. Skalade potatisen, bäddade sängen och skurade toan innan det var dags att åka ner till mamma och möta upp Erik,Jenny och Lovi. Stannade till på ica för att köpa en dricka och träffade en vän som inte bor här längre....hon vet att jag inte mår sådär jättebra och frågade hur det var med ämnesomsättningen/sköldkörteln då hon tyckte att det jag drabbats av var liknande det hon har....fick en tankeställare där då hon påminde om att det är ärftligt och mamma har det, Anette hade det....moster Alva har det...alla tre kusinerna ( Alvas barn) har det....ska ta tag i det också....kanske det är det som spökat så länge....tröttheten, ont i leder, vikten som pendlar och som nu gått uppåt igen....när byxorna blir så jäkla trånga....jag äter inte mycket, ibland ingenting och ändå pekar vågen uppåt....jag har trott att det berott på mitt pendlande mellan anorexi, bulimi och hetsätning....men det kanske har en annan förklaring. men törs man ens nämna det för en läkare.....det enda jag vill just nu är att må bättre....att slippa ta sömntabletter för att kunna sova på natten....slippa vakna och känna sig som en zombie och vara så trött under dagen så man sover flera gånger...för att till natten behöva ta sömntabletter för att kunna sova hela natten....så jävla sjukt....en ond cirkel som är så innihelvete svår att ta sig ur.....
En mysig stund hos mamma blev det iaf då hon blev så glad att Erik,Jenny och Lovi kom....efter ett par timmar så for vi hem till mig och så kom Lisa,Rickard och John...och sen Lina Lucas och Charlie.....Kalops, potatis,ris,och sallad var vår middag idag....så jäkla gott....älskar att göra mat åt många....lite senare åt vi äppelpaj med vaniljsås till kaffet....en liten överraskning blev det också men den får jag ta lite senare.....älskar att ha mina fina ungar här och är så glad och tacksam att dom även har så fina sambor som jag älskar som mina egna barn. Kramar och pussar från dom små är också nåt som ger mig energi och livsglädje....vad gjorde jag utan alla dom jag älskar....vem vore jag utan dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0