Klart med FK

Gick upp sju idag och ringde vc för en telefontid. Kvart i nio ringde dom och jag fick en tid till läkare halv två...såklart när mamma skulle vara på fotvården kl ett....när jag kom ner till henne var hon på toa och hade inte dett dugg bråttom pga att jag skrivit fel dag i hennes almanacka och hon bett en personal kolla vilken dag hon skulle dit....och detta trots att jag både fredagen och lördagen sagt åt henne att på måndag kommer jag kvart i ett och då ska du vara klar.....det är det värsta...det där att närminnet fungerar sämre i vissa situationer....ibland kommer hon ihåg allt och ibland ingenting. B var så snäll så hon skjutsade hem mamma i rullstolen när hon var klar så jag kunde åka till vc. 
En handläggare på FK ringde idag och sa att min sjukskrivning var godkänd....så jäkla skönt att slippa oroa sig för det...men han sa också att när det gäller knän så får man inte vara sjukskriven mer än 6 månader och då är operation och rehabilitering inräknade....så nu måste jag ringa ortopeden och försöka få en tid så snart som möjligt om jag ska hinna inom den tidsramen....men det ska jag fixa.....
Så jäkla trött i kväll och har svårt att hålla mig vaken, men det känns som en förkylning är på gång....killar i halsen och hostar....jäkla Erik som var här och smittade mig. Men jag har kokat en omgång ingefärashot och tagit en och ska ta en till innan jag lägger mig....en förkylning är det sista jag behöver just nu!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0