en skitdag

Vaknade strax efter sju i morse...men låg kvar ett tag till och lyssnade på en podd....försöker starta om med lchf då byxorna sitter åt helvete för tajt....det smyger sig på när jag inte kan röra mig eller träna som jag brukar. Duschade och gjorde mig klar för veckans handling åt mamma....såg en bil på parkeringen som gjorde mig svag...såg inte till föraren inne på ica för då hade han fått hjälpa mig att bära....fy farao vad ont det gör bara att bära mjölk, fil och nyponsoppa....ja och så lite mer då som inte väger så mycket...undrar om jag fixar det tills jag blir opererad....men det är väl bara att kämpa på och hitta lösningar. Blev en lång stund hos mamma, jag brukar åka därifrån när personalen kommer vid halv sex och ger henne mediciner och mat. Men idag blev klockan över sex och ingen hade kommit....så jag gav mamma de mediciner hon ska ha och värmde mat till henne....när jag var klar kom en personal....då var klockan kvart över sex. Jag kan förstå att det kan hända saker som gör att man blir lite senare....men inte så sen och dessutom inte en enda förklaring varför hon var sen. Det är synd om alla gamla som inte har anhöriga som kan hjälpa dom....dom är helt beroende av andra och får bara finna sig i sitta och vänta.....jag ska aldrig bli så gammal, då har jag redan en plan och den är jag inte rädd att använda...då är jag mer rädd för att bli beroende av andra.
Ett litet liv släcktes idag också och jag blir inte mormor i November.....känns som att livet aldrig bara får flyta på och vara utan sorger...har vi inte fått vår beskärda del snart....men vi får glädjas åt den lille pojken som kommer i augusti...en ny liten människa att älska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0