midsommar

Igår var alla barn utom två här på midsommarlunch, med svärsöner och svärdotter och barnbarn förstås...sen gick alla till Malmtorget och eftersom jag inte kan gå så långt och inte kan stå så länge heller så stannade jag hemma och fixade en marängtårta tills dom kom tillbaka....efter fikat så åkte Erik,Jenny och Lovi hem och jag och Lina beslutade att göra som jag alltid gjorde med barnen när dom växte upp...efter malmtorget så åkte vi en tur i Dalarna och tittade på olika platser där dom firat midsommar....ibland badade vi om det var varmt och grillade korv nånstans....den turen brukade sluta nångång vid 1-2 tiden och det var tre trötta men lyckliga ungar som ramlade i säng.....nu var vi inte ute och åkte lika länge men hann ändå averka 15-20 mil och det var den mest underbara midsommar på länge....med dom jag älskar mest av allt.
Idag har jag inte fått mycket gjort...men det behöver jag inte alla dagar....duschat, gjort peelingmask och bara varit....kollat på fotboll som inte gick så bra som jag önskat...men så är det....livet är inte det man vill alla gånger, men det kan vara bra ändå.....inget som är som jag vill just nu....mattänket åt helvete....en jävla berg och dalbana det där....får kanske inse att det inte kommer att bli annorlunda...känslor som också är i ett enda kaos....såklart jag vet vad jag känner...det där med att förtränga det är det svåra....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0