Rockhammar

Vaknade sju i morse trots att jag inte somnade förrän vid tvåtiden....plockade ur bilens bageutrymme så grannflickans rullstol skulle få plats där.....jag valde att stanna hemma så pappan fick låna bilen, kan vara roligt för dom att få göra nåt tillsammans och för lilla tjejen att få bada som hon längtat efter. Tänkte ta en tupplur och lyssna på en podd då telefonen ringde...det var Erik som frågade om jag ville följa med till Rockhammar och bada....eftersom jag lånat ut bilen så kom Jenny och Lovi och hämtade mig och vi hade en underbar dag med sol och bad....Jennys mamma var också med. Charlie ringde och frågade om hon fick sova hos mig i natt och såklart hon fick det....jag älskar att ha henne här...mitt lilla lyckopiller som gör mig så glad.....så när vi åkte hem så åkte vi till Lina, Lucas och Charlie och fikade, Lina hade gjort så god blåbärspaj....Charlie följde med mig hem och eftersom hon var hungrig och ville ha pannkakor så var det bara att göra det.....sen tog vi ett kvällsdopp i Björken innan vi for hem och duschade och hon ville se på tv och äta chips och godis...hos mormor är det lördag alla dagar i veckan.....så mysigt att få somna bredvid henne och ligga och lyssna på hennes andetag....så mycket kärlek så det nästan gör ont....det band vi har är så speciellt och är nog mycket för att jag fick ha henne så nära hennes första två år....hon vet om att hon bott hos mig och jag tror att det har påverkat henne också....såklart älskar jag alla mina barnbarn men det band man får när man lever tillsammans under de första åren och fast jag hela tiden varit noga med att jag är mormor och Lina mamma så knyter man an till varandra på ett alldeles speciellt sätt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0