Proppar

Ännu en natt med orolig sömn....vaknade tio i fyra och hade svårt att somna om. Vaknade igen halv tio och hade som ingen ork för nåt...ville inte gå ur sängen...vill inte se skiten här utanför.....lyssnade på några poddar men insåg till slut att jag inte mår bättre av att ligga kvar i sängen och fundera, så på med kläder och till apoteket för att köpa omeprazol...blir galen på halsbränna och svid i magen på nätterna. Var till Lådan en sväng också, drar mig för ica då det blir så långt att gå...tänkte värma lite kyckling i micron och äta något idag och vad händer....jag glömmer att jag har diskmaskinen igång och det poffar till och både diskmaskin och micron lägger av. Kollar propparna men kan inte se att någon gått så jag ringer Lisa och hör vad Rickard gjorde förra gången det hände....men jag som har tummen mitt i handen när det gäller teknik fick inte ens igång ficklampan på mobilen så jag kunde gå ner i källaren som är mörk som vanligt....så Lisa och Rickard kom hit och det visade sig att det gått en propp både här uppe och i källaren....När dom åkt så hörde jag porten slå igen och såg äckelgubben utanför...när han såg att jag var i köket så vände han och gick tillbaka och ställde sig och tittade in i köksfönstret....jag ignorerade han och låtsades som att jag inte såg han.....han hade en burk i handen och var så uppklädd...inga mjukisbyxor idag...men vad fan vill han!
Åkte och tog ett sent kvällsdopp i Björken då jag antog att äckelgubben skulle vara härifrån en stund och jag skulle hinna hem igen....det är inte klokt att man ska behöva vara rädd för att gå in i sitt eget hem.....såg en fin bil helt oväntat när jag var vid sjön.....så kan det gå.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0