En dag på Djäkens

Lyckopillret och jag gick inte och la oss förrän vid halv tolv....busade och flamsade som vanligt tills jag kom en bra strategi....lyssna på Markoolios podd....den han gjorde som sommarpratare på ettan....tog tio minuter sen sov ungen men jag fastnade i den och hörde den till slutet och fick ändå sno en stund innan JB kom...blev en rekordsovning idag också....jag vaknade tio i elva och vände mig mot lyckopillret och då slog även hon upp ögonen. Upp med en jäkla fart och äta frukost, packa matsäck och dra till Djäkens....Lyckopillrets fina bonusfarmor var där med sin mamma....är så glad att Charlie har så många underbara människor runt sig som älskar henne och ger henne så mycket kärlek....Lina och Lucas kom också till sjön när hon slutat jobba men när dom skulle åka hem så tyckte Charlie att mormor kunde stanna kvar då hon inte ville åka hem...och såklart gjorde mormor precis som hon ville...den ungen kan få mig till det mesta. Men efter nästan sex timmar tyckte jag att det fick vara nog...kände att det började bli lite för svart därute....dom vaknar väl till när vi andra tar kväll och sover hela dagarna sen...är så jäkla trött på alla gaphalsar ... den lilla flickan mittemot frågade mig varför alla skriker så....både barn och vuxna....jag hade inget bra svar på det men jag förstod vad hon menade....har fan inte hört någon från arabländerna som kan prata med varandra i normal samtalston...dom skriker oavsett hur nära personen står.....
Var upp till Anette som alla andra kvällar....det slog mig hur lugnt och tryggt jag kan gå där fast klockan är nio halv tio när det är ljusa kvällar, men inte vågar dit på vintern när klockan är tre fyra och det är mörkt...är det mörkret som skrämmer mig så....
Förstår att den finaste har jobbat i kväll...hur mycket kan dom egentligen jobba innan dom får semester....det må ju ta ett par veckor innan kroppen har kommit i fas...det är omänskligt och eftersom jag redan oroar mig för han så gör det ju inte saken bättre....unnar han en fin semester och hoppas att han kan ta tillvara den och bara må bra....mår han bra så mår jag bra.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0