dagböcker

Blev en lång sovmorgon....kändes som att det var välbehövligt...lite av en rekordsömn som han sa...den finaste....sovit hela natten utan att vakna en enda gång. Duschade och åkte till Lådan och köpte det som han vill ha min älskade lilla prins som fyller 3 år den 23/7....den dagen som han snodde från sin moster....men Lina ser det som att hon vann en fördel med det...hon behöver inte fixa nåt kalas utan kan glida med på hans födelsedag och bli firad samtidigt...ja så är det, man kan se det på olika sätt...huvudsaken är att man ser det positivt.
Åkte ner till mamma idag eftersom det ser ut att bli fint väder i morgon och då vill jag vara i solen...en ny hyresgäst har flyttat in på treskillingen och det märks att han inte är alltför gammal....jäklar vad han spelade...musiken ekade , men det kändes helt ok för det är så det kommer att bli med kommande generationer.
Lilla tjejen mittemot ringde på dörren i kväll och frågade om vi skulle åka och bada i morgon förmiddag...såklart vi ska det och om inte jag följer med så får hennes pappa låna min bil....
Tog ner en kartong med en massa gamla minnen som jag inte läst på många år och hittade dagböcker från tonåren....från att ha varit en snäll och lugn tjej som bara satt hemma på helgerna och var nöjd med det till att bli en rebell som revolterade mot vuxenvärlden....huvva vilken ångest jag fick....dels för den lilla trasiga tjejen som var jag och dels för mina föräldrar som skulle hantera det....när min pappa hade blivit nykter och var den pappa jag ville ha och jag inte behövde vara den som tog ansvar för mina syskon när mamma jobbade så bara släppte allt och jag blev en rebell. Förstår nu hur illa jag gjorde dom jag egentligen älskade mest i hela världen men som hade lagt ett alltför stort ansvar på mig redan som elvaåring......jag har förlåtit mina föräldrar för det och jag vet att dom förlåtit mig för den jag var när jag var som värst.....kärleken övervinner allt.....men nu ska det brännas och inte föras vidare.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0