Jobbnatt och otäcka dockor

Vilka nätter vi har nu...full fart mest hela tiden. På ett sätt är det ju bra för då går tiden fort, men ibland hinner vi inte in på toa en gång...bara att knipa och hoppas på att det inte blir nå tunga lyft för då går det åt pipsvängen. Fick ett larm halv sex med ett namn flera mil bort och ingen av oss visste var h*n bodde...vi hade ju nyckeln till h*n så det var ju en av våra vt, men det fanns ingen vägbeskrivning eller larmpapper i pärmen...ringde larmcentralen och efter en del letande fick vi en adress...men en postlåda säger inte så mycket, men kollegan hade en bekant som bor i närheten så hon ringde henne och efter en del funderande så trodde hon sig veta vem det var och då visste också vi vart vi skulle...det var inte nån av våra ordinarie vt så det var därför det blev lite snurrigt med allt...men allt ska lösas...och det gör vi också. Fanns ingen väg till stugan så vi fick kliva över en åker för att ta oss dit...h*n hade ramlat så det var bara att ta i och lyfta upp h*n...men det hade gått bra och inga synliga skador, ett mycket ovanligt besök...men så kan det vara ibland. Fick hoppa över en vt och rapportera över till dagen, även våran lilla ringblomma som håller oss igång på nätterna hann larma innan vi var nere i Storå igen...men även den fick dagen ta. Var inte hemma förrän efter halv åtta och när jag öppnade dörren så kände jag hur hjärtat for upp i halsen och jag backade ut igen...där på hallgolvet stod en docka och tittade på mig...jag såg ju filmen Anna-Belle häromkvällen och det var nåt jag inte skulle ha gjort....med bultande hjärta klev jag in och om nån hört mig så hade jag nog hamnat på hispan för där stod jag och frågade henne vad hon gjorde här...vad hade jag väntat mig...att hon skulle svara eller...tog av mig ytterkläderna och gick sen fram till henne och stoppade in henne i städskåpet...men jag kände att sova var inte att tänka på just då. Misstänkte starkt mina två yngsta tjejer....satt vid datorn och funderade en lång stund och tog till slut beslutet att lägga mig några timmar iaf...när jag klev in i sovrummet så möts jag av ännu en docka som sitter i min säng...då var det kört...tog även henne och stoppade in i städskåpet, men med den pulsen förstod jag att sova var inte att tänka på...var vaken tills det var dags att åka och handla till mamma och när jag ska gå ut så upptäcker jag att jag glömt att låsa dörren....jag som alltid är så noga med att låsa på en gång...
Tog bort alla julsaker hos mamma och tvättade, la fram rena kläder till duschen i morgon och när jag kom hem så bar jag ut dom två otäckingarna i bilen så jag inte har dom härinne....nåja dom två påhittiga skitungarna som bara älskar att skrämma sin mörkrädda mamma dom ska nog få tillbaka när dom minst anar det...ska försöka slappna av och komma i säng i tid i kväll...efter att ha varit vaken 30 timmar och utan några otäcka dockor så borde det inte vara så svårt...men nån mer skräckfilm blir det inte...nu håller jag mig till barnfilmer och filmer med lycligt slut där tårana rinner....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0