Det kommer att bli bra

Släpade mig ur sängen när klockan var sju för att få en tid på vc...en trevlig läkare som dessutom var svensk...blev sjukskriven till 4 februari, en remiss till ortopeden skickades och en till sjukgymnasten....är alltså på ruta ett igen...tack vare min envishet! Men jag förstår att det är nödvändigt just nu att bara få vara, försöka fokusera på att må bättre och lära mig att säga nej...den biten kommer att bli den svåraste, men jag vet att det är nödvändigt om jag ska må bra igen...för så här vill jag inte må. Finns inga måsten i min kalender nu...dom har jag tagit bort...såklart att jag ska hjälpa mamma, men det får bli på mina villkor nu...när hon ger mig dåligt samvete för att hon är så ensam så får jag skaka av mig det och inte låta det gå ut över mitt mående. Handla åt henne ska jag naturligtvis göra och slänga i en tvätt när jag ändå är där...men inte känna pressen att jag måsta åka dit alla lediga dagar...det funkar inte. Ska försöka få lite struktur på dagarna nu också när jag är ledig...försöka komma i säng i någorlunda tid och ställa mobilen på väckning så jag inte sover halva dagen. Det var nog bra att sova 14-16 timmar dom första dagarna men sen behövs nog en vardag...en bra vardag. Idag fyller mitt lilla hjärta sex år...herregud vart tar tiden vägen, min lilla bebis den som jag älskar så det gör ont, mitt lilla lyckopiller som ger så mycket kärlek. Önskar att jag kunde stanna tiden...
Det kommer att bli bra...det kommer att ta lite tid, men det får det göra...jag har så mycket kärlek och fin vänskap omkring mig och känner en sån kärlek till många...det ger hopp...hopp om att vända det onda och det blir bra.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0