Svart överallt

Somnade tidigt som en klubbad säl igår....känns så konstigt och ovant det där att jag blir så trött även av sånt jag tycker är roligt....får begränsa mig med att göra saker så det inte blir för mycket på en dag. Har försökt att fylla i ansökan om sjukpenning hos FK...inte det lättaste kan jag säga....många frågor att besvara och ett par som jag inte får till...men jag får väl ringa FK i morgon och be om hjälp för det tar för mycket energi att sitta och krångla med sånt.
 Var och handlade åt mamma idag och tog fram rena kläder till duschen....ibland får jag en känsla av att hon inte är så klar och redig som jag vill tro....när hon pratar om den där katten, som nu är en hund som kommer och hoppar upp i sängen hos henne....i ett försök att vara förstående så sa jag att det är nog Bolero...mammas king charles cavalier...men då säger hon att det är det inte för den här hunden har en lång nos....hur kan du veta det säger jag...för att jag har ju sett han svarar hon då....då brister det och jag säger hur fan kan du se en hund när du är blind....då blir hon tyst en stund, sen säger hon, det har du rätt i jag kan ju inte se....och jag känner mig så jäkla elak för att jag inte kan bara hålla med henne och låtsas som ingenting...det jag kan i mitt jobb...samma sak men ändå så olika. Att bli mamma åt sin mamma är inte alls roligt....
När jag kom hem så funkade inte lyset i hallen och jag trodde att glödlampan hade gått...men så var det svart i köket och överallt...."fröken fixar det sen" hade ingen ficklampa, hittade efter en stund en tändare men kom inte ihåg var ljusen fanns, så det blev till att ta fram en stege, klättra upp på den och lysa med tändaren om nån propp hade gått....då slocknade tändaren och eftersom jag inte röker så fanns det ingen mer...eller det kan det göra men jag vet inte vart. Då slog det mig helt plötsligt att om det är svart i hela lägenheten så kan det inte bara vara en propp...då måste huvudsäkringen ha gått...men den är i källaren och dit går jag inte.....så jag ringde Lisa och hade sån tur att dom var i byn och Rickard fixade säkringen i källaren....antar att det som utlöste det var att "nån" hade satt på värmefläkten innanför ytterdörren på högsta hastighet och det blivit överbelastat....och eftersom jag har säkringsskåp nr 1 så var det den säkringen som rök....vafan ska dom sätta på den nu för...den har inte varit på under dom senaste sex åren då den iaf inte haft nån funktion då balkongdörren stått öppen på övervåningen året runt, så nog klarar jag mig utan den värmen nu också...
Kvällen avslutades med pizza med Lisa, Rickard och lille John...känns så underbart med all kärlek jag får från mina fina ungar och så barnbarnen med kramar och mys....det är det som gör att jag läker och ser framåt....kärleken från dom jag älskar mest.....och den kärlek jag känner för dom som betyder mest.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0