sockerdjävulen

I går var en sån där dag då inget funkade....låg på soffan och zappade mellan programmen....lite OS lite serier, lite dokumentärer....fan så mycket man kan hinna se på en dag....hon jag var hos på företagshälsan ringde och sa att läkaren där tagit över och ska ha en träff med mig och chefen 7/3 för att se hur vi kan lösa arbetssituationen....ja vad kan man göra åt den....gå ner i tid kanske...men det värsta är ju att jag inte har nåt förtroende för min chef efter att jag hört hur hon berättat om andra som mått dåligt....nåja det får bli som det blir och är det så att jag känner att jag inte kan vara helt öppen med hur jag mår och känner så kommer jag att säga det till henne....mitt mattänk och ätstörningarna som varit en del av hela mitt liv pratade jag och terapeuten om....lchf kan vara en jättebra lösning....men om jag inte förstår att jag måste få den energimängd jag behöver så kommer sockerdjävulen att ta över.....för kroppen vill ha energi och då skiter den i hur....det är ju precis så det är....jag äter enligt lchf och mår bra...sen tar det över, det där att låta bli att äta för det är det jag vet att jag mår bäst av...tror jag....och så kommer han fram sockerdjävulen och tar över helt och allt bara går åt helvete.....
Nu har jag rensat garderoberna och det blev tre säckar med kläder som jag ska ta mig till soptippen med...nu kan man tro att det skulle vara massor med plats för mina kläder, men så är det inte....fullt iaf....så nu är det totalt köpstopp på kläder!!!! 
Har varit snusfri i tretton dagar nu och det är en kamp....stoppade lite ingefära under läppen men inte fan hjälpte det....det sa också terapeuten att eftersom snus ger så mycket mer nikotin så är det svårare att sluta med...men jag är envis och fast den envisheten kan vara en käpp i hjulet ibland så ser jag den som en tillgång nu.
Är iaf glad för dom som tror på mig och att jag fixar det här....det är dom jag kämpar för......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0